Jdi na obsah Jdi na menu
 


B.I. Sheiko – jak je potřeba zabývat se mými tréninkovými systémy.

14. 9. 2011

 

 

Přátelé, především vám chci říct, že jsem nikomu nevnucoval své plány. Kdo chce, tak podle nich trénuje, a kteří nechtějí tak netrénují.
 
Ve všech časopisech,kde jsem publikoval jsem vás vždy prosil „NEKOPÍRUJTE JE JAK ROBOTI“ a upravte je pro sebe na svou úroveň přípravy, na schopnost vašeho těla zotavit se. U každého je to přece jiné. Cvičíte-li bez vybavení (bandáže, specielní dresy a trika) pak to nemůže
být jinak než jen prostá fantazie.
 
Pokud soutěžíte nebo se připravujete na soutěž pak je potřeba tyto procenta brat z aktuálních maximálních výkonů. Moji svěřenci dělají dřepy (50-60)% bez vybavení. Od 70% používají bandáže volně na kolena, 80% přidají dres bez ramínek bandáže utahují průměrně, každý podle sebe a 90% bandáže utahují pevně a natahují ramínka. U benčpresu celý silový trénink cvičí bez podpůrného trika, to oblékají pouze nad 90%. Dva týdny před soutěží oblékají triko 2x týdně aby si zvykli na novou techniku tlaku.
 
Hodně jsem přemýšlel o tom, že nová trika přinášejí nárust o 30kg někdy i mnohem více. Od čeho v takovém případě pak brát procenta? Možná se mýlím,ale rozhodl jsem se takto,moji svěřenci trénují 90% celé přípravy bez trika, tak i procenta se berou z výkonu bez trika. A logika?
 
Pokud se zlepší výkon bez trika tak se zlepší výkon i v triku. Dále k tréninku pokud je pro mne těžké udělat 3 opakování s 80% tak musím udělat jednu ze
dvou možností buď snížit hmotnost činky o 5kg,nebo dělat jen 2 opakování, ale přidat série tak aby počet opakování byl stejný tak jak bylo plánováno. A naopak jestli sportovec dělá snadno s 85% 2 opakování pak je potřeba zvýšit počet opakování na 3 nebo zvýšit váhu činky o 5 nebo 10 kg. Někdy je potřeba plán tréninku korigovat a už je velmi těžké snížit pán o 5%. Uvedu nedávný příklad Fedorenko měl po Evropě jeden a půl týdne volno k regeneraci , ale nepřišel na trénink. Přišel teprve tento týden a bude trénovat takto, tento týden na 60%, příští týden 70% a pak benčpres 80% dřep a mrtvý tah 75%.
 
Jsem stejný trenér jako ostatní i oni dávají svým svěřencům farmaceutika a anabolické steroidy. Rozdíl je v tom,že někteří trenéři téměř vtloukají do hlavy svým svěřencům, bez chemie ničeho nedosáhnete. Na rozdíl od nich nedám steroidy sportovci,když vidím,že se zlepšuje tak se může zlepšovat i bez nich. Vše záleži na genech a každý jsme odlišný takže i přístup by měl být
jiný. Jsou lidé kteří se mohou dostat na výkonnost MS nebo MSMK bez anabolik. Například Ravil Kazakov bez anabolických steroidů výkonnost MSMK a pak závodil na MS. Chemie by měla pomoct obnovit organismus po tréninkovém stresu, ale nenahrazuje trenink.
 
Nevím jestli jsem odpověděl na všechny vaše dotazy, ale v každém případě vám přeji hodně štěstí.
 
Volně přeloženo. Б.И. Шейко.

 

 

 

 

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA